Brückerstuen - dit lokale mødested i Ågård

Brückerstuen er en del af Ågård Frimenighed. Helt op til for få år siden dannede præstegården rammen om de såkaldte “torsdagsmøder” – folkeoplysende foredragsaftener, som gør os lidt klogere på livet. I dag foregår alle folkeoplysende aktiviteter i den nye bygning, Brückerstuen, som blev indviet i 2017 som et nyt lokalt mødested. Som navnet antyder, er der gjort en dyd ud af at indrette rummet, så det opleves som en hyggelig stue – præcis som da foredragsaftnerne foregik i præstens stue.

Kom med til arrangementer i Brückerstuen

Næsten hver uge er der spændende arrangementer for alle. Det lige fra fællesspisninger, spændende foredrag, højskoledage, filmklub, litteraturkreds, streamede foredrag fra danske universiteter til den ugentlige konfirmandundervisning.

Se, hvad der sker i kalenderen.

Arrangementerne er åbne for alle – medlemmer som ikke-medlemmer af frimenigheden.

Lydhørhed og debat

Arrangementerne i Brückerstuen vinkler forskellige sider af etik, litteratur og politik, og det er nysgerrighed om temaet mere end enighed om samme, der er afgørende for lydhørhed og debat.
Viggo Jensen

Lej til dit næste arrangement

Ågård Frimenighed har altid ønsket at fremme samtalen og den folkelige oplysning, idet menigheden er vokset ud af den danske højskolebevægelse. Derfor kan du leje stuen til et arrangement enten som forening eller privatperson. Det kan være en generalforsamling, et møde, en barnedåbsreception, mindesamvær, en reception efter en vielse osv. (dog kun efter en kirkelig handling foretaget i Ågård Frimenighed)  Brückerstuen udlejes ikke til fester.

Sådan lejer du Bückerstuen

Det er muligt at booke og benytte Brückerstuen også selvom du ikke er medlem af Ågård Frimenighed. Dog lejes kun ud til barnedåb, bryllup, begravelseskaffe, når den kirkelige handling har fundet sted i Ågård Frimenighed.
Ønsker du at booke stuen, skal du kontakte frimenighedspræst Henrik Jensen meget gerne på telefon 5126 9490.
I kalenderen herunder kan du se, hvornår stuen er ledig.

Priser

Diverse grupper, møder m.m.: 25 kr. pr. person inkl. kaffe/te (minimumspris 150 kr.).
Begravelseskaffe, bryllupsreception og lign. I forbindelse med kirkelig handling i Ågård Frimenighed: 500 kr.
Ved gentagne aktiviteter (kor, datastue eller lignende): 200 kr. pr. gang. Du skal selv tage kaffe/te med.

Faciliteter

Brückerstuen kan huse op til 40 personer siddende ved borde. Ved stående receptioner flere. I stuen er der fleksible borde, komfortable stole, service, Højskolesangbøger og klaver. Der er køkkenfaciliteter tilknyttet samt gode toiletforhold inkl. handicaptoilet.

Der er en permanent storskærm, hvor du kan koble din computer til.

Brückerstuen ligger på Kirkebakken 6, Ågård, 6040 Egtved.

Brückerstuens foregangsmand

Brückerstuen er opkaldt efter Ågård Frimenigheds første præst, Valdemar Brücker. Brücker blev ansat i 1887 for at varetage den grundtvigske forkyndelse samt afholde de folkelige møder, som blev kendetegnet for Ågård Frimenighed.

DSC_0061_500x500